Пројекат „Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју“ је део програма ПРЕКОГРАНИЧНЕ САРАДЊЕ СРБИЈЕ И ЦРНЕ ГОРЕ
У Србији, пројекат реализују:
- Основна школа „Димитрије Туцовић“ из Чајетине, носилац пројекта
- Удружење грађана Златиборски круг из Чајетине, партнер у реализацији пројекта
- Специјална школа „Миодраг В, Матић“ из Ужица, партнер у реализацији пројекта
У Црној Гори, пројекат реализују:
- Дневни центар за децу и омладину са сметњама и тешкоћама у развоју "Пљевља“, носилац пројекта
- Дневни центар за децу и омладину са сметњама и тешкоћама у развоју "Беране“, партнер у реализацији пројекта
- Средња школа „Танасије Пејатовић“ из Пљеваља, партнер у реализацији пројекта
- Удружење родитеља деце са сметњама „Зрак наде“ из Пљеваља, партнер у реализацији пројекта
Циљ пројекта
је унапређење социјалне инклузије и квалитета живота деце и младих са сметњама у развоју у Србији и Црној Гори кроз развијање сарадње пограничних области у коришћењу и размени људских ресурса и информационо-технолошких достигнућа, асистивне технологије и вршњачке подршке.
Асистивна технологија омогућава инклузивно образовање високог квалитета, а обухвата инструменте, апарате, помагала и уређаје које ученици са инвалидитетом и ученици са сметњама у развоју користе, како би обављали задатке које иначе не би могли да обаве.
Асистивна технологија обухвата и информационо-технолошке алате-софтвер уз који ученици са инвалидитетом и ученици са сметњама у развоју могу да обављају задатке лакше, брже и боље.
Главне пројектне активности:
- Обука за примену асистивне технологије за децу са сметњама у развоју, родитеље, наставнике, стручне раднике и волонтере
- Формирање и опремање Центра за асистивну технологију
- Промоција инклузије и једнаких могућности за образовање
- Формирање волонтерских сервиса ради вршњачке подршке социјалној инклузији деце и младих са сметњама уразвоју
- Јачање сарадње локалне управе, иституција и организација на побољшавању положаја деце и младих са сметњама у развоју
Пројекат траје 15 месеци, а реализује се уз подршку Европске уније.
Друштвена инклузија је једна од основа друштвено-економских стратегија развоја и начела Европске уније
Конвенција Уједињених нација о правима детета, која је усвојена 1989, у члану 23 истиче да „инвалидно дете има право на посебну негу, образовање, обуку која ће му омогућити пун и квалитетан живот на начин који доприноси остваривању што потпуније независности и друштвене интеграције“.
Реализацијом пројекта „Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју“, остварује се друштвена инклузија и интеграција деце и младих са сметњама у развоју и омогућавају се једнаки услови за образовање за сву децу.
ЈЕДНАКЕ ОБРАЗОВНЕ МОГУЋНОСТИ ЗА СВУ ДЕЦУ БЕЗ ОБЗИРА НА РАЗЛИКЕ